|
Abonneren op Freeonline geblokkeerd
|
| Edwin |
Geplaatst op 15-02-2009 11:34
|

Junior Lid

Datum van aanmelding: 08.10.08
|
Ik ben een tijdje niet op dit forum geweest en wist totaal niet dat er momenteel grote problemen zijn bij FOL. Ook omdat alles hier (nog) gewoon goed werkt.
Ik kan mij dus alweer gaan voorbereiden op het zoeken naar een nieuwe ISP.
Ik hoop trouwens niet dat ze opeens de ADSL lijn offline gooien, want dan heb ik problemen. |
| |
|
|
| MaXMhZ |
Geplaatst op 15-02-2009 11:58
|
 Helpdesk instellen Avatar!
Beheerder

Datum van aanmelding: 04.11.08
|
Het schijnt dat 25 feb de uitspraak van het kort geding Cambrium - FreeOnline/Telebyte is.
Tot die tijd verandert er niets.
Er is dus nog een klein kansje dat FreeOnline op de oude voet verder kan.
Cambrium heeft bij Telebyte wel de steker er plotseling uitgetrokken. Telebyte is een zusteronderneming van FreeOnline. |
| |
|
|
| rogervdh |
Geplaatst op 15-02-2009 12:04
|
Lid

Datum van aanmelding: 28.09.08
|
MaXMhZ schreef:
Telebyte is een zusteronderneming van FreeOnline.
Is het niet andersom? Dus dat FreeOnline een zusteronderneming is van Telebyte? Telebyte is ouder, veel meer abonnees, etc. Verder zit achter FreeOnline eMarkt B.V. Ik ken het KvK uittreksel van Telebyte niet, maar volgens mij zit daar eMarkt B.V. niet achter. |
| |
|
|
| MaXMhZ |
Geplaatst op 15-02-2009 12:21
|
Beheerder

Datum van aanmelding: 04.11.08
|
Van wat ik er van begrepen heb zijn Telebyte B.V. en FreeOnline handelsnamen onder IBiz B.V.
Telebyte is begonnen als een stichting. FreeeOnline valt weer onder eMarkt B.V.
Cambrium verzorgde de diensten voor Telebyte en FreeOnline. Omdat er een financieel geschil tussen Telebyte en Cambrium was, heeft Cambrium de dienstverlening aan Telebyte geheel gestopt, waardoor de klanten dus geen verbinding meer hebben. Beetje raar omdat Cambrium voor 50% aandeelhouder in Telebyte B.V. was.
Telebyte B.V. is vervolgens op zoek gegaan naar een andere leverancier en schijnt deze in het Belgische EDPNet gevonden te hebben EDPNet heeft ondertussen de domeinen Telebyte en FreeOnline overgenomen waardoor mail en websites van FreeOnline ook niet meer werken.
Mijn FreeOnline verbinding werkt nog steeds, hoewel de DNS server verhuist was naar Telebyte B.V (die dus overgenomen is door AEDPNet). Ik heb ondertussen mijn DNS servers zelf op OpenDNS omgezet omdat de telebyte server hier grote problemen gaf.
Dit alles is volgens mij op een zeer onnprofessionele en overhaastte manier gegaan zonder ook maar de minste poging klanten adequaat in te lichten.
Het ratjetoe aan firma's en handelnamen wekt bij mij nu niet bepaald vertrouwen op.
Gewijzigd door MaXMhZ op 15-02-2009 12:25 |
| |
|
|
| rakkerman7 |
Geplaatst op 02-06-2009 22:17
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 02.06.09
|
Als ik over zou stappen, dan naar "online.nl" of adsl voordeel abonnement van "hccnet" leden.
"Tele 2" zou ook goedkoop kunnen zijn.
"adslvergelijk" is een oplossing om te kijken, hoewel er kleine (onzichtbare) providers
aanwezig moeten zijn, zoals bijvoorbeeld de glasvezelkabelaanbieders.
Probeer anders "provider" te googelen.
Richard. |
| |
|
|
| saturion |
Geplaatst op 12-03-2010 11:44
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 12.03.10
|
Is beter ook. Dei Anno.nu lijkt goedkoop. Heb je de éénmalige kosten gezien? Dan komt er dus ook nog de kosten van het modem erbij en de nonlineshar kosten. Dat is algauw tegen de 200,=. Die kosten zijn bij de KPN gratis. Dan zien we dat KPN gratis vast naar vast bellen heeft voor 10,= en bij hun dure telefoonkosten en starttarieven moeten worden betaald. Kijk zo kan ik het ook wel goedkoop noemen. Ik heb nu alles van KPN; ben 50,= kkijt en dan heb ik ook interactrieve TV. Vele beter en goedkoper. Bereken het zelf binnen jouw huisihouding en je zal het zien. DEus deze provider is ook geen optie. Sorry. |
| |
|
|
| ShaiWa |
Geplaatst op 15-03-2010 15:12
|
Junior Lid

Datum van aanmelding: 10.10.08
|
Je reageert op een oude topic saturion.
Voor de rest is het maar net wat jou situatie is.
Na een heleboel gedoe met KPN in het verleden wil ik telefonie en internet voortaan gescheiden hebben.
Heb dus nu onbeperkt analoog bellen van KPN en internet van Anno (oud Freeonline gebruiker)
In Mijn geval ben ik dus ongeveer 47 euro in de maand.
Als ik hetzelfde wil bij KPN ben ik voor een abonnement tot 20mbit 50 euro p.m. kwijt plus mijn bel abonnement.
Het is dus maar net wat je eisen zijn en iemands situatie is ...
Zolang het voor mij bij Anno gelijk aan Freeonline ben ik tevreden. |
| |
|