|
FreeOnline gaat over naar anno.nu per 1-3-2010
|
| MaXMhZ |
Geplaatst op 24-02-2010 14:01
|
 Helpdesk instellen Avatar!
Beheerder

Datum van aanmelding: 04.11.08
|
Ik heb nu ook de rekening per email ontvangen.
Het Anno.nu logo was bijgesloten:
 |
| |
|
|
| Van Buuren |
Geplaatst op 25-02-2010 17:49
|

Junior Lid

Datum van aanmelding: 19.05.08
|
Klopt hier ook nieuwe nota gehad , zelfde prijs dus geen gezeur hoor van mij kant.
ik denk dat de nieuwsserver gewoon news.freeonline blijft?
want inderdaad er is nog geen brief met de nieuwe newsserver.
En inderdaad Cambrium , E-Markt is dus echt weg.
wel weet ik dat mensen die niet mee willen de oprot premie moeten betalen bijna 70 euro.
opzegkosten dus!, Volgens mij kan dat niet maar das werk en voer voor een jurist!
maar ze doen het via automatische incasso dus je kan het storneren.
en laat het even uit zoeken, want je bent nooit verplicht om mee te gaan naar een andere club als je dat niet wilt.
maar Cambrium doet dat gewoon wel ! Dus van "vrijwillig"mee gaan is er niet bij naar Anno.nu
Ik blijf het even aankijken en we merke het wel.
maar ze maken wel werk van mensen die weg willen maar de oude abbo's van freeonline horen wederom helemaal niks.
Groet Van buuren |
| |
|
|
| MaXMhZ |
Geplaatst op 25-02-2010 17:57
|
Beheerder

|
Ik ga gewoon mee naar anno.nu. Mocht het niet bevallen, kan ik na 3 maanden altijd nog zonder kosten weg lijkt mij. 
Het belangrijkste voor mij is de 20Mbps/1Mbps ADSL lijn. Toegang to news servers zou leuk zijn, maar is voor mij een bijkomstigheid.
Ik gebruik zelf torrents. Daar heb ik speciaal een torrentbox voor die tevens dient als file- en printer server op mijn LAN.
Gewijzigd door MaXMhZ op 25-02-2010 18:07 |
| |
|
|
| con |
Geplaatst op 01-03-2010 21:12
|

Lid

Datum van aanmelding: 21.11.08
|
Vandaag 2 keer down gegaan, overgang naar Anno?
HG CC
Te keer gaan is een zwaktebod. |
| |
|
|
| MaXMhZ |
Geplaatst op 01-03-2010 21:31
|
Beheerder

|
con schreef:
Vandaag 2 keer down gegaan, overgang naar Anno?
HG CC
Ik heb hier geen enkel probleem gehad. Ik heb wel de modem/router opnieuw opgestart, maar niets is veranderd. Mijn IP, snelheid etc alles is hetzelfde gebleven, Speedtest.net ziet nog steeds eMarkt als ISP, whatsmyip.org ziet nog steeds Free-Online.nl.
Morgen komt mijn nieuwe SSD. Windows en Ubuntu 9.10 erop, dan kunnen we er weer een tijdje tegen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 01-03-2010 21:37 |
| |
|
|
| ShaiWa |
Geplaatst op 16-04-2010 12:26
|
Junior Lid

Datum van aanmelding: 10.10.08
|
Heb na die ene brief nooit meer iets van anno gehoord (behalve de rekeningen natuurlijk)
Alles werkt goed dus daar geen klachten over maar we hadden bij Freeonline een mail adres en 1GB ruimte voor een homepage.
Iemand daar toevallig meer info over?
Gewijzigd door ShaiWa op 16-04-2010 12:26 |
| |
|
|
| con |
Geplaatst op 16-04-2010 19:09
|

Lid

Datum van aanmelding: 21.11.08
|
Nee dat niet maar de newsserver werkt gelukkig nog steeds.
En verder tevreden.
HG CC
Te keer gaan is een zwaktebod. |
| |
|
|
| Ximaar |
Geplaatst op 18-04-2010 00:06
|

Junior Lid

Datum van aanmelding: 19.11.08
|
Ik heb in Februari de verzekering gekregen dat Anno.nu alles 1-op-1 over zou nemen vwb de FOL-ADSL'ers. Dus dezelfde prijs, maar ook 1GB webruimte en een mailadres. Een paar weken terug heb ik daar nog eens over gebeld. Ik had verwacht dat ik het in snelheid zou gaan merken, maar we blijven dus gewoon dezelfde Cambruim-ADSL-verbinding houden. Da's erg prettig. Inmiddels rekent Cambrium af en niet meer Emarkt. Er was wat vertraging opgelopen, maar 'mijn website zou ik weer terugkrijgen. |
| |
|
|
| Ximaar |
Geplaatst op 18-04-2010 00:07
|

Junior Lid

Datum van aanmelding: 19.11.08
|
O ja, en Anno.nu huist op exact hetzelfde adres als Cambrium. |
| |
|
|
| ShaiWa |
Geplaatst op 21-04-2010 09:14
|
Junior Lid

|
Da's goed nieuws, weer ruimte voor een website.
|
| |
|
|
| MaXMhZ |
Geplaatst op 07-05-2010 01:21
|
Beheerder

|
Ik denk dat het nog wel even zal duren.
Ik heb een paar weken terug de helpdesk gevraagt wat mijn email adres was, en hoe ik dit in moest stellen in mijn email client.
Eerst antwoord terug dat in mijn gegevens stond maxmhz.fol.nl (mijn oude domein dat het nooit heeft gedaan), toen dat ze onder fol.nl een email aan zouden maken (dat werkte niet meer). fol.nl en alle subdomeinen daaronder kunnen geen server vinden. (DNS werk al sinds begin 2008 niet meer).
Daarom zullen ook onze websites en email niet werken.
Het verhaal is doorgestuurd naar de technische afdeling. Men zou mij een email sturen als er nieuws was.
Ik wacht dus af.
Het leek mij het best om maar met de email te beginnen. Als dat lukt is er misschien ook iets mogelijk voor die 1GB webspace die ik nooit gehad heb.  |
| |
|
|
| ShaiWa |
Geplaatst op 16-05-2010 15:56
|
Junior Lid

|
Email en webspace waren bij mij toen geen probleem.
User_domain_name.fol.nl en gebruikersnaam@User_domain_name.fol.nl
Webspace zou echt super zijn als die weer terug komt. |
| |
|
|
| MaXMhZ |
Geplaatst op 16-05-2010 16:19
|
Beheerder

|
Ik heb ondertussen weer een email van de Anno.nu helpdesk terug gekregen.
De technische afdeling heeft bevestigd dat het domein fol.nl niet langer gebruikt kan worden.
Men heeft de technische afdeling gevraagt te onderzoeken welke mogelijkheid er is om mij toch van een email adres te voorzien.
Ik wacht dus weer af.
Men doet in ieder geval moeite om het probleem op te lossen.
Ik heb geen idee wat er precies aan de hand is, maar vermoed dat eMarkt ten tijde van de problemen tussen FreeOnline/TeleByte en Cambrium over de niet betaalde rekening veel te ondoordacht de domein namen fol.nl an freeonline.nl naar edpnet heeft overgezet.
FreeOnline maakt zich overal wel met een jantje van Leiden vanaf. Dat de klanten met de brokken blijven zitten schijnt totaal geen indruk te maken.
FreeOnline gedraagt zich al jaren schandalig.
Ik weet niet of het gaat lukken met de email/ webspace. Mijn geduld begint wel op te raken. Ik betaal al jaren voor email adres, nieuws servers en webspace, en heb er nog nooit gebruik van kunnen maken.
Als het nu niet binnen een paar weken lukt, stel ik Anno.nu in gebreke en stap ik over naar een andere provider. Ik ben niet van plan te blijven betalen voor diensten die niet worden geleverd.
Het zou toch te zot voor woorden zijn als een ISP niet 1 email adresje kan regelen.
Maar goed. Ik wacht weer even af. Als er ontwikkelingen zijn post ik die hier wel even.
Gewijzigd door MaXMhZ op 16-05-2010 16:25 |
| |
|